Kefir
Temmuz 19th, 2005
Karşınızda meşhur kefir taneleri! Sevgili Evcini‘ne siteme kefir fotoğraflarını koyarım diyeli, bu sözü vereli bayağı oluyor ama seyahatti şuydu buydu derken sonunda bugün ekleyebiliyorum.
Görüldüğü üzere beyaz böğurtlenleri (yok tabii öyle bir şey) andıran yaratık bunlar. Bunları sütle “mayalıyorsunuz” ve oluyor size kefir içeceği. Tadı anlatması zor, ekşimsi bir şey. Aslında aynen yoğurttaki gibi ne kadar uzun süre tutarsanız mayalanma esnasında o kadar ekşi oluyor. Ben genelde akşam yemeğinden sonra mayalamaya başlıyorum, sabah da şöyle bir çevirip çalkalıyorum bulunduğu kavanozu ve yine akşama kadar beni bekliyorlar. Akşam olunca kefir tanelerini kefirden ayırıp yeni bir kavanoza koyuyor, üzerine süt koyup yine mayalamaya bırakıyorum. Bu kefiri de buzdolabına koyup ertesi akşam içene kadar bekletiyorum, bence soğukken tadı daha da güzel.
Peki, ben bunu neden yapıyorum?
Sütteki laktosu eritememe gibi bir sorunum var, şişlik ve gaz yapıyor. Hani, sizde de vardır belki de farkında değilsinizdir; olabiliyor ve panik olmayın, bir enziminiz eksik demektir. Yaşla daha da ilerleyebiliyor bu iş ve herkesin tepki verdiği süt ürünleri farklı (peynir çeşidi demek daha doğru aslında.) Yoğurtta yok laktos ve sağolsun kefir tanecikleri, onlar da bitiriyorlar bunları ve ben de rahatça `süt’ içebiliyorum. Daha detaylı bilgi için İngilizce bilenleri buraya davet ediyorum.
Bu tanecikleri kullanırken dikkatli olmak gereken bir kaç husus var:
- Metale değmekten pek hoşlanmıyorlar. Mayalama işini kapağı plastik olan cam bir kavanozda yapmanızı tavsiye ederim. Olmuş kefiri süzerken de bir çok yol denedim. Sonunda teker teker elimle alma yolunu seçtim. Biraz garip gibi geliyor bu ama sizin de kefir taneleriniz 1 - 2 hafta içinde 4 katına çıkarsa siz ne yapardınız acaba?
- Mayalamayı oda sıcaklığında, mümkünse karanlık bir ortamda yapmak gerekiyor. Ben bir mutfak dolabına koyuyorum.
- Hani canınız içmek istemiyor artık ya da elinizde çok birikti, onları bitireyim de sonra mayalamaya devam edeyim diyorsanız içi süt dolu kapla buzdolabında bekletin. Bekliyorlar, seslerini çıkartmadan. Ben bu işi çok yaptım ve benimkiler halA capcanlı, büyüyüp duruyorlar.
- Kesinlikle ama kesinlikle mayaladığınız kanavozun kapağını sıkı sıkı kapamayın.
Bunca zahmete değer mi, gidip de marketten alırım diyor gibisiniz. Yok! Aynı tad yok markettekinde. Aslında bunu demekle birlikte Türkiyede satılanların tadını bilmiyorum. Burada ille de ahududu, çilek vs ile karıştırılmış satıyorlar; sadesini bulmak için de Rus marketine gitmeniz lAzım. Ben elimdekini ahududu ile karıştırmıştım bir kere, yine de marketteki gibi olmamıştı. Evdekinin tadı çok daha güzel ve anlaşıldığı üzere yapımı da hem kolay hem de ekonomik.
Benim de olsun bu tanelerden, benim neyim eksik diyorsunuz değil mi? http://66.46.11.99/clarkson/Show/Clarkson/kefir/default.asp sitesinde, paylaşmak isteyenlerin listesi var. Yakınınızda birini seçip ondan rica edin. Çoğunlukla posta masrafını karşıladığınız sürece başka bir şey istemiyor, gönderiyorlar. Yahoo Grouplarında ise Türkçe kefirtaneleri ve İngilizce kefir_making adlı gruplar var. Özellikle İngilizcesinde bir çok tarif de paylaşılıyor.
Başka… Hmm. Şu anda aklıma bir şey gelmiyor. Sorunuz, yorumunuz varsa ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz. :)
Yarın bir de mayalanmış halinin fotoğrafını ekleyeceğim. Şimdi mayalanıyorlar da…
Güncelleme:
Ben belki biraz uzun tutuyorum mayalanma esnasında ama sevdiğim tadı ancak öyle yakalayabiliyorum. Fikir vermesi açısından bu fotoğrafları da ekliyorum:
Mayalanırken:

Mayalanması bitmiş hali:

Sağlıklı kalın!

20 Temmuz 2005, 1:31 am
Ben gecen sefer Turkiye’den donerken Rus bir arkadasim icin kefir getirdim yanimda, burada internet uzerinden korkunc paralara satiyorlar cunku. Ilk yapmaya basladiginda kisti, cok fazla tane yoktu, 250 gr kefir ancak elde ediyordu her gun. Simdi havalar isinali beri kefir uretimi de cok artmis, gunde 1 litre kefir elde edebiliyormus. Kefirin tadi, Hollandalilarin karnemelk’ ine (peynir alti suyu, eksimis sut gibi bir sey, cok severek iciyor Hollandalilar) cok benziyor, onun icin burada uretilse satilir aslinda.
Benim merak ettigim sey su, bir ay kadar tatile gideceksek mesela, o kefir tohumlarini ne yapmamiz gerek, kurutmak veya dondurmak mumkun mudur?
20 Temmuz 2005, 4:00 am
Arkadaşımın Türkiye ye giderken bana emanet ettiği şey kefir miş! Ben onun sütünü her gün değiştirip döküyorum, arkadaşım gelene kadar besleyeceğim onları!
20 Temmuz 2005, 7:29 am
Deniz, kurutabilirsin, ama tecrubelerime gore geri canlandirma
islemi hem cok zahmetli hem de eski nesesine ulasmasi cok zaman alabiliyor. Dondurmayi hic denemedim.
En iyisi hareketlerini yavaslatip besinini de bol tutmak. Yani
kucuk bir taneyi bol miktarda sute koyarsaniz buzdolabinda 1 ay
rahat bekliyor…
20 Temmuz 2005, 8:38 am
Tuhfe, çok güldürdün beni. :) Dilersen iç o döktüğün sütleri, milletin para döküp aldığı kefir o. Ya da buzdolabına koy da mayala, böylece hergün süt dökmemiş olursun, mayalanmayı yavaşlatıyorsun çünkü.
Kurutma konusunu ben de Tuğba’ya soracaktım, önceden denemişti diye. Onun söylediklerine katılıyorum. Benimkiler bir aydır buzdolabındalardı, dün mayalamak için kullandıklarım bu sabah baktım da kendilerine gelmeye başlamışlardı. Akşama mayalanma biter diye tahmin ediyorum.
20 Temmuz 2005, 1:53 pm
Ben de güldüm Fethiye, ne bileyim ben daha önce hiç görmemiştim ki! arkadaşım adını da söylemedi, hala gülümsüyorum :))
20 Temmuz 2005, 8:39 pm
Merhaba,
Kefir’i yeni kesfettim ve bende evde yapmak istiyorum. Amerika’da yasiyorum burada nereden bulabilirim acaba? Birde Turkiye’den getirmek gumrukte bir sorun yaratmiyor mu?
Cevabiniz icin simdiden tesekkurler.
20 Temmuz 2005, 9:11 pm
Zerrin; yazida bahsettigim adreste, bulundugun yerde yasayan, paylasmak isteyen var mi diye bakabilirsin. Ben, yahoo’daki Ingilizce gruptan birinden almistim — sadece posta ucretini odeyerek. Bulamazsan bana haber ver, olur mu? Gumrukten gecerken herhalde sorun olur.
21 Temmuz 2005, 10:19 am
Sevgili Fethiye,
Ilgin ve zamanin icin cok tesekkurler. Yazindaki adres su an calismiyor daha sonra tekrar bakarim. Eger bir sure daha bulamazsam elimde fincanla kapini calarim artik :-)
21 Temmuz 2005, 10:24 am
Zerrin, sagol baglantinin calismadigini soyledigini icin. Benim dikkatsizligimden olmus bu. Duzelttim. Calisiyor olmasi lazim artik.
Bunu demekle birlikte fincaninla beklerim. Once bi kahve icersin, sonra da kefirleri alirsin ;)
21 Temmuz 2005, 10:38 am
Fethiye ciğim ancak giriyorum siteye …
Mayaların resmi gayet net çıkmış eline sağlık.
Ben tam 24 saat bekliyordum ama havalar burada cok sıcak artık ve bende 18 saat bekliyorum gibi artık. BAktım yeterince mayalandıysa suzuyorum.Ben makarna süzgecimle süzüyorum plastik süzgec.Çok rahat 2 dk. sürmüyor. Sonra o kefirleride oğlumun mama kasıklarıyla alıyorum:) İyiki atmamışım o kasıkları. Ama plastik kasıkta cok onlarla da alınır içinden. Sonra küçük bir plastik kapaklı kavanozuma koyup süte bırakıyorum mis gibi. Bendekilerde biraz üredi. Çok sevimli oluyorlar değil mi :) alışınca insan:)
ben Borcam da yapıyorum. Bendekikavanozlar metal kapaklı yada ahsap. yenisini alana dek kapaklı borcamda yapıyorum hem yıkaması da cok kolay oluyor.2 gunde bir mayalama yapıyorum 1 lt. den.
TR deki kefir grubuna üyeyim cok güzel bilgiler geliyor. Herkese tavsiye ediyorum.
Ellerine sağlık canım…
Figen
21 Temmuz 2005, 12:46 pm
Bayiliyorum senin bu bizlere verdigin degisik bilgilereFethiye, cok eskiden banada bir arkadasim Kefir mayasi vermisti ve o zamanlar kiymetini bilemedim simdide nerede bulabilirim diye ariyordum, senin verdigin siteden bana yakin olan adrese yazdim ama mail adresi kapali bakalim baska adreslerden deniyecegim. Tekrardan cok tesekkürler ve sevgiler.
21 Temmuz 2005, 1:27 pm
Özgül: sağolasın güzel sözlerin için. O adreste bana yakın olan kişilerin epostaları da calışmamıştı, o yüzden Ingilizce olan gruba üye olup öyle bulmuştum birilerinden. Dediğim gibi, posta ücretinden fazla isteyen olursa tavsiyem onlara yüzvermemeniz. Ayıp denen bir şey var; bunlar tavşanlardan da çabuk üreyen şeyler!
21 Temmuz 2005, 2:22 pm
Figen yikamak deyince, tembel tavsiyesi vereyim dedim ;)
Ben 2 gundur sut kartonunun icinde mayaliyorum. En iri 2 tanemi atiyorum. Agzini tamamen yirttigim icin renkli bir lastikle hafif aralik kalacak sekilde tutturuyorum (hem normal sut kartonlarindan ayirdetmek kolay olsun diye) Mayalaninca da uzun sapli delikli kepcemle taneleri icinden aliyorum. Kefir bitince sut kartonu cope gidiyor. Bulasik derdi filan kalmadi.
21 Temmuz 2005, 10:28 pm
Sevgili Fethiye,
Sicak karsilaman icin tesekkurler. Gelipte kahveni icmis gibi hissettim :-) Simdi sira sende :)
22 Temmuz 2005, 5:03 am
Zerrin, afiyet olsun. Ben de gelirim elbette ;)
23 Temmuz 2005, 8:53 pm
:)
1 Ağustos 2005, 3:48 pm
Kefirden peynir yapmak istenler icin.
http://users.chariot.net.au/~dna/kefir_cheese.html
2 Ağustos 2005, 1:21 am
Hımmm kefir bu imiş demek. Çok ilginç, acaba nasıl kaşfettiler. Kafkaslardan gelen lezzet diye pazarlanıyor buralarda. Şimdilerde Türkiye’deki okulların kantinlerinde kola yerine kefir satma gibi düşünceler var. Ben de tadından hoşlandım aslında, bir şey yerken yanında ayran gibi içiyorum.
Çok teşekürler, bilgilendim.
2 Ağustos 2005, 8:55 am
Zerrin: sagol verdigin baglanti icin. Yaptigim peynirde bir sure yogurtla bekletme islemi vardi, onun yerine kefir kullanmak gayet mantikli aslina. Evde hangisi varsa artIk — eksilik onemli burada anladigim kadariyla. Gecende yaptigim bir kek tarifi “buttermilk” istiyordu, bende de kalmamisti, sutun icine limon sIkarak yapabilirdim ama kefirimden kullandim. Sonuc gayet de guzeldi.
Evcini: benim de cok hosuma gidiyor tadi. Kola yerine heryerde bu gibi icecekler satsalar keske. Cocuklar da kurtulsa oylesi iceceklerden.
5 Ağustos 2005, 12:24 am
fethiyecim….
nihayet kefirlerimizi ictik esimle. esim turkiye ye daha once geldiginde ayrani denedigi icin , kefire ayran diyor.
galiba benim kefirim cok tatli oldu da ondan.
san francisco sanirim daha soguk bir iklim oldugu icin benim mayalanma surecim sizden biraz daha fazla olmasi lazim,
24 saat mayaladigimda turkiyeki hazir ayranlarin lezzetinde oluyor, ben daha eksi tat sevdigim icin sanirim yogurt gibi bu kefir kavanozununun ustunu ortmeliyim.
mayalar icin sana milyon kere tesekkur ederim, bu mayalar her urediginde de galiba o kadar tesekkur edecegim.
sevgi ile kal
esra y.yungul
8 Ağustos 2005, 11:14 am
Esra: Afiyet olsun! Rica ederim. Tlf’da da dedigim gibi, sen eksisini seviyorsan, daha az sutle mayala derim. Daha uzun sureli bekletmekten daha iyi olabilir. Zaten cok surmez, senin mayalar da cogalacaktir. Bir de, evet, sizin oralar cok daha serin ama yine de yogurt gibi kapamana gerek olmayabilir; tahminen cok sut ekledin mayalarin uzerine.
8 Ağustos 2005, 12:02 pm
tsk ederim fethiye!!!
benim kefirler zaten senin resimdeki gibi olmuyor …
sanirim burda hava cok soguk ondan.
sabah buz gibi soguk oluyor ceketle geziniyorz, oglen isiniyor yazlik giyoruz ,aksam uzeri 6 dan sonra yine buz gibi soguk oluyor , kislik ceket giyiyoruz
benim zavallim kefirciklerim de bu hava degisimini anlayamadiklari icin ancak 26-27 saatte bazi gun daha da gec mayalaniyorlar ama bir turklu
senin resimlerdeki g gibi olmuyor,benimki yogurtumsu ayranimsi koyu birsey oluyor
ama renk heryerde homojen. oyle yogurt suyu gibi su falan olmuyor.. kendi kendine ayranlasiyor
ve kefir taneleri de birturlu seninki kadar cabuk cogalmiyor.
su anda 4 tane misir patlagi seklinde taneciklerim var
ama daha kucucukler,
sanirim bunun hava ile de ilgisi var, o yuzden diyorum acaba benim kefirciklerimi mayalarlen usumesinler diye iyice sarip sarmalasam mi :)
sevgilerimle
esra y.yungul
9 Ağustos 2005, 2:55 pm
En nihayet benim Kefirlerde geldi Fethiye, ve bu sabah hemen süte koydum, simdi merakla bekliyorum, bana gelen bilgiye göre 12-24 saat arasi mayalanirsa bagirsaklari hafif calistiran bir etkisi olurmus eger 36 saat kalirsa tam tersi:) bakalim ben 24 saat denemesini yapiyorum. Gidip gelip kontrol ediyorum sütte bayagi bir degisme var köpüklenmis durumda yarin tekrardan yazarim neticeyi. Vermis oldugun bilgi icin tekrardan tesekkürler, bu arada Kefir mayasi ararken Kambutscha mayasi ve peynir mayasida buldum Kambutscha mayasini hemen yaptim onu 15 gün bekletmem lazim onuda merakla bekliyorum. Neticeleri dedigim gibi yazarim.
Sevgiler
11 Ağustos 2005, 1:46 am
Figencim sen plastiktemi mayalıyorsun her nedense benim içim rahat etmiyor ben cam sürahide matalıyorum ağzınıda kapamıyorum sadece bir tane örtüye sarıyorum ..
Annem attile gidince sağolsun bozulmuş yoğurt diye çöpe atmış kefirimi Şimdi yüksel beyden bir tane istedim yine 5 dakika önce geldi akşam hemen yapacağım…….
sevgiler
11 Ağustos 2005, 2:25 am
Esra: Figen buraya ne kadar devamli bakiyor bilmiyorum. Ben kesinlikle camda mayaliyorum.
13 Ağustos 2005, 6:32 am
Ozgul, kefir mayalaman nasil gidiyor? Daha 15 gun gecmedi ama Kambutcha’yi da merak ettim. Hintli bir arkadasim ailesini ziyaretten donuste getirmisti, ilk defa o zaman gormustum ama garip bir goruntusu oldugundan hic esaret dahi edemedi icmeye, doktu ;( Simdi etrafta cok duyar gorur oldum.
13 Ağustos 2005, 10:46 pm
fethiye ve ozgur :
Kambutcha ve Kambutcha mayasi nedir? buda kefir gibi bir icecek mi yoksa peynir benzeri birsey mi ?
sevgiler
esra y. yungul
14 Ağustos 2005, 12:56 am
Esra, kombucha bir tür “cay mayasi”. Su linkte resimleri var, görebilirsin.
http://www.botany.hawaii.edu/faculty/wong/BOT135/kombucha.jpg
Kombucha’yi cok fazla koyu olmayan siyah cayi mayalamak icin kullaniyorlar. Sonuc olarak ortaya koyu renkli, saglikli bir icecek cikiyor.
http://w3.trib.com/~kombu/
18 Ağustos 2005, 1:13 pm
Fethiye’cim Kefir nefis oldu ve bende mübtelasi her gün yemegimin yaninda iciyorum nefis bir tadi var ayrandan farki yok. Bugünde ilk defa ise götürdüm. Con cok tesekkürler bu fikri verdigin icin.
Kambutscha’yida bu pazar günü süzüp yeniden mayaliyacagim ama oda sahane görünüyor yalniz yazdigin dogru onun mayasinin görünüsü biraz göz aliskanligi ister :) bakalim tadi nasil olacak okuduguma göre biraz fazla mayalandirisam sirke olarakta kullanabiliyormusum. Ben gecikerekte olsa bilgi veririm belkide siteye koyarim.
Esra, isine yararmi bilmem bende sana benim Kombutcha getirtdigim linki veriyorum
http://www.kefir-kombucha.de/
Minenin dedigi gibi cay mayasi, Yesil cay ve diger baska (isirgan otu mesela) taze otlarla birlestirilerek yapiliyor. Pazar günü cayimi acinca hepinize daha genis bilgi verebilirim. Önce ben bir deniyeyim öyle size tavsiye ederim :) ben simdiye kadar hazir olanlarindan almistim bakalim bu nasil cikacak.
Fethiyecim tekrardan sagol, sevgilerimle
18 Ağustos 2005, 10:39 pm
Ozgul, cok sevindim senin aranin da kefirle cok iyi olmasina. Senin de kambutcha hakkinda bir yazini bekliyoruz kefir dunyasi olarak ;)
13 Eylül 2005, 5:33 am
Hepinize merhaba yazılarınızı beğenerek okuyorum.Bende bu kefir işine merak sardım içeriğini okudum.Bayağı yararlıymış.Bir aktardardan küçük bir şişenin içinde dört beş tane kefir tanesi küçük şişeyi satın aldım.Sonra evde çok ılık suyun içinde üç saat beklettim.sonra sütün içine koydum sonra ancak otuzaltı ssat sonra süt kesik gibi oldu.Bence kefir işlevini kaybetmiş.Bu yüzden sizlerden kefir mayası temininde yardımcı olmanızı bekliyorum.Yardımz ederseniz çok sevinirim.
13 Eylül 2005, 9:25 am
ykef, kefir tanelerini aldiktan sonra neden ilik suda beklettin acaba? Boyle bir uygulamaya gerek olmadan sute koymaliydin. Ayrica 36 saat bekletmek de biraz uzunca. Yalniz, sut kesigi gibi olan goruntu kefirin islevinin yitirdigini soylemiyor bence. Yukaridaki fotograflarda da gordugun gibi oyle bir goruntusu olabiliyor, sonra calkalayip, taneleri ayirip geriye kalan kefiri soguttuktan sonra icersen eksimsi bir tad aliyor musun?
Kefir tanesi temin etmek icin tavsiyem yazimda da bahsettigim http://health.groups.yahoo.com/group/kefirtaneleri/ grubuna uye olup Turkiye’deki kefir sahiplerinden istemen. Ayni sehirde yasayanlar elden verdigi gibi koliyle de gonderenler cok. Umarim yardimci olabildim.
17 Eylül 2005, 6:59 am
Çok teşekkur ederim Fethiye yazıma cevap yazdığınız ve açıklamalarınız için. Bazen diyorum ki ben kefiri kesilmiş süt diye döktüm,fakat kefiri aldığım aktara gittim olayı anlattım şimdi bana kefiri mayalayıp verecek.bakalım ne olacak merak ediyorum.Yardımlarınız için tekrar teşekkurler,
17 Eylül 2005, 6:13 pm
ykef, evde yapmadan once kefiri hic icmediyseniz olusan o kesilmis sut goruntusundeki icecegi yadirgamaniz cok dogal. Umarim tadi hosunuza gider; olmazsa biraz meyve veya balla karistirip icersiniz.
1 Ekim 2005, 8:01 am
Arkadaşlar benim aktardan aldığım kefirleri mayaladım,benim öğrenmek istediğim 24 saat dolunca kefiri süzmeden önce kavanozu çalkalayacağım’mı yani çalkaladıktan sonramı süzeceğim.Birde kefir mayalanıken arada karıştırılacakmiş,doğrumu.Herhalde kerfirler 2-3 hafta sonra resimdeki gibi büyümüş olacak değilmi.fethiye cevaplarınız için çok teşekkurler.Beni bayağı aydınlattınız.
1 Ekim 2005, 8:59 am
ykef, eger gun icinde evde biri varsa ne alA, onlar calkalasinlar arada bir (3 - 4 saat) ama bende oyle bir luks yok, aksam mayalayip sabah ise gitmeden soyle bir calkaliyorum ve isten donuste de calkaliyorum. Sonra dedigin gibi mayalanmisini suzmeden de karistiriyorum. Bu is icin de bir tahta cubuk (Cinlilerin chopstickleri) kullaniyorum, onunla karistiriyorum. Kullandiginiz sutun yagi, bulundugu ortam vs gibi bir cok sebeple degisebiliyor herhalde bunlarin buyume hizlari da. Sizinkiler de sevdikleri ortami bulunca paylasilacak kadar cogalacaklar eminim.
2 Ekim 2005, 10:46 am
Fethiyecim arkadaslarin yorumlarina bende bir Kefir sahibi olarak (tabiki senin sayende) katilmak istedim. Kefirin calkalanmasindaki yarar kavanozun icinde biriken gazlarin disariya cikmasi ve üstte kalan Kefirlerin süt ile karismasi bakimindan yararli. Mayalanma gerceklesince zaten bütün koyu süt üst tarafa toplaniyor ve altta yani kanozun alt tarafinda acik renkli bir sivi birikiyor. Bende simdiye kadar yalniz kavanozu saga dogru cevirerek yani saat kurma islemi gibi calkaliyordum senin verdigin bu Japon cöpleri veya tathta bir sopa isi cok sahane bir fikir olurmu diye hem düsünüyordum demekki oluyor super:) gelelim benim Kefirlerin üreme süresine ilk zamanlari üremiyecekler diye üzülüyordum ama dedigim gibi assagi yukari 1-1,5 aydir bendeler ve 5 sefer baska arkadaslara verdim düsünün artik üreme siddetini ve su anda 4 sise Kefir yapiyorum litrelerini azalttim icip bitirmeye vakit kalmadi :) ama sanirim bu üreme kis aylarinda biraz azalir serinlikten dolayi.
2 Ekim 2005, 10:50 am
Tekrar kisacik bir yorum daha benden :) simdi sütün yag kismini iel ilgili bölümü okudum ve onuda yazayim dedim bu ara ben yagsiz sütten yapmaya basladim Kalori bakimindan yagi alinmis süt ile denemek istedim ve ayni enfes tadi mayalanmis Kefirimdede buluyorum.
25 Ekim 2005, 6:02 am
Arkadaşlar hepinize iyi günler sormak istediğim bir kaç soru olacak.Ben aktardan aldığım küçük kefir taneleri ile mayalamaya başladım.Aşağı yukarı bir ay oldu mayalarım biraz çoğaldı.Fakat benim mayalarım öyle mısır patlağı gibi değil yani bir ay gibi zaman geçti öyle büyümedi yani resimdeki gibi.Birde kefirleri yıkıyabiliyoruzmu,yağlarından kurtulmaları için teşekkurler
25 Ekim 2005, 9:56 am
Ykef, buyuyecektir mayalarin, onu dert etme bence. Ayrica kefirleri mayalama aralarinda hic yikamiyorum ben. Sorunum olmadi su ana kadar. Yaglarindan neden arindirmak istiyorsun?
25 Ekim 2005, 10:21 pm
Ben yıkıyorum ara sıra yıkansın diyede yazıyor sitelerde ama devamlı değil içme suyu ile yıkanabilir
25 Ekim 2005, 10:54 pm
Teşekkurler bilgileriniz için.Bende biryerde okumuştum belli zaman sonra yıkayıp yağlarından arırsak kefirin işlevi artarmış diye.Arkadaşlar ben hazır sütten yaptımmı bayağı güzel ayran oluyor,fakat kölüden aldığım sütten yaptığım zaman çok koyu oluyor sanki yoğurt gibi ev halkı içmekte zorlanıyor bunu sulandırıp’da içsek kefiri bozmuş olurmuyuz.Teşekkürler.
25 Ekim 2005, 11:50 pm
BENDE ÇOK UZUN ZAMANDIR MAYALIYORUM AMA BENİMKİLERDE ÖYLE AMAMNIN AMAMNIN BÜYÜMEDİLER SADECE 1 KEZ BİR ARKADAŞIMA VEREBİLDİM..
SANIRIM PASTÖRİZE SÜT İLE YAPTIĞIMIZ İÇİN:((( BEN GERÇİ ORGANİZK SÜTLE YAPIYORUM AMA ODA PASTÖRİZE..
BİRDE UZUN SÜRE MAYALAMADIĞIM ZAMAN 3-4 GÜN MAYALARSAM TADI KÖTÜ OLUYOR O YÜZDEN MAYALAMADIĞIM ZAMANALARDA TEKRAR MAYALAYACAKSAM ÖNCE AZ SÜTLE BİRAZ MAYALAIYORUM DÖKÜYORUM SONRA TEKRAR MAYALIYORUM….
YIKAMA İŞLEMİDE DEDİĞİM GİBİ SIK YAPMAYA GEREK YOK 3-5 SEFERDE BİR TEMİZ İÇME SUYU İLE YIKANABİLİR…ŞİMDİ BURDA HAVALAR SOĞUDU O YÜZDEN MAYALANMA ZAMANI BİRAZ UZUYOR YAZIN DAHA ÇABUK OLUYORDU….
BİRDE CACIK ÖNERİRİM SİZE ÇOK GÜZEL OLUYOR BÖYLECE EVDEKİ HERKES RAHAT TÜKETEBİLİYOR……
DEĞİŞİK KEFİR İÇECEĞİ TARİFLERİ OLAN PAYLAŞIRSA SEVİNİRİM…
BİR KEZ MUZ VE ÇİLEKLE DENEDİM AMA PEK GÜZEL OLMADI!!!!!
29 Ekim 2005, 2:30 pm
Esra’cigim, ben de pastorize sut kullaniyorum. O konuda bir sorun oldugunu sanmiyorum ama seninkiler neden buyumedi bilemedim tabii. Benimkiler cok buyudu ve bir kac kere de paylastim.
gecende ben suzerek kullandim, suzme yogurt gibi. Hic fena olmadi.
30 Ekim 2005, 4:10 pm
Esra, Fethiye, Ykef bende Kefirlerimi yikiyorum hemde her degistirme yaptigim zaman, hic bir sey olmuyor bilhassa benimkiler aldigim zaman iki tane idi simdi bir kavanoz doldu ve bu aradada 7 sefer paylastim arkadaslarla. Elimde hazirlanmis Kefir oldugu zaman yeni mayalama zamanina kadar buzdolabinda birakiyorum, mayalama yapicagim zaman cikartip yikayip yeniden mayalama islemine geciyorum. Sanirim Esranin kefirlerinin fazlalasmamasi Kefirin cinsinden olsa gerek. Biraz sabredeceksin Esra mühim olan senin su andaki Kefirin güzel mayalanmis ve lezzetli Kefir vermesi. Benim elimde birkac tarif var onlari en kisa zamanda tercüme edip veririm sizlere Almanca oldugu icin su an veremiyorum. Sevgiler
Özgül
20 Kasım 2005, 12:20 pm
tüm arkadaşlara sevgilerle
Kefiri nasýl mayalayacaksýnýz.
: kefir yapýlýsýnda esas olarak inek sütü kullanýlýr . Bunun evlerde ve süt fabrikalarýn da yapýlýsý birbirinden farklýdýr. Burada evlerdeki yapýlýsýndan bahsedeceðiz. Kefir yapýlýsýnda kullanýlacak sut 5 dakika kadar iyice kaynatýldýktan sonra ( esasen marketlerden alýnacak kutu veya sise sütleri kullanýlmalýdýr, bu durumda kaynatma iþlemine gerek yoktur, çok az ýsýtarak 20 - 25 C ye getirmek yeterlidir! ) bir kaba konur ve 25 C ye soðutulur. Üzerindeki kaymak tabakasý alýnýr ve 1 litre ye 10 gram kadar kefir tanesi katýlýr iyice karýþtýrýlýr. Kabýn kapaðý kapatýlýr ve sut 20 - 25 C de kalacak sakilde kap bir yere býrakýlýr.
: Soðuk havalarda kabýn etrafý bezle sarýlýr. Kabýn 20 - 25 C ler de olmasý saðlanýr . Bu sýcaklýk yoðurt yapmak üzere sütun mayalandýðý dereceden düþüktür. Zira yoðurt için mayalama sýcaklýðý 42 - 45 C dýr. Bu yüzden kefir yapýmýnda sut sýcaklýðý serce parmaðýyla kontrol edilecek olunursa, sýcaklýðýn ve soðukluðun hissedilmediði bir derecede süte kefir denesi katýlýr. Kap içindeki sut normal olarak 18 - 24 saat sonra pýhtýlaþýr. Pýhtýlaþma suresi üzerine süte katýlan kefir tanesi miktarý, bekleme sýrasýndaki sütun sýcaklýðý etkili olmaktadýr. Soðuk havalarda kabýn etrafý sarýlmaz ise sütun sýcaklýðý, düþeceðinden bazen pýhtýlaþma gecikir veya hiç gerçekleþmez
: Pýhtý yaný kefir olusunca buzdolabýna alýnýr ve soðuyuncaya kadar burada bekletilir. Buzdolabýndan alýnan kefir, denelerin ayrýlmasý için bir kabýn üzerine yerlestýrýlen plastik süzgeçten ( bu çök önemli, zira kefir oluþtuktan sonra hiç bir þekilde tel veya alýmýn yum gibi metallerle temas etmemelidir ! ) gecýrýlýr.Süzgeç üzerinde kalan deneler hemen kefir yapýmýnda kullanýlabileceði gibi yýkanarak bir su bardaðý içerisinde buzdolabýnda bir hafta, kadar saklanabilir. Saklanmak istendiði zaman deneleri örtecek kadar bardaða su koymak gerekir.
: Elde edilen süzüntü hemen içilir veya 2 - 3 gün buzdolabýnda, kalabilir. Bu sure içinde kefirde biraz asit, alkol ve karbondioksit oluþur, dolayýsýyla tat daha ekþimsi ve aroma deðiþir.
22 Aralık 2005, 1:03 pm
SELAM Türkiye Ansiklobedisinde kefirin bir tur içki oldugu içmesinin de haram oldugu yazıyor. Dogrumu bilgilendirirseniz memnun olurum.
22 Aralık 2005, 4:34 pm
Bora, bahsettigin ansiklopedi ne kadar guvenilirdir, bilemiyorum ama kefir, fermantasyondan dolayi az da olsa alkol bulunduruyor. O miktarla da kafa bulunabilecegini sanmiyorum, en azindan oyle keyif verici bir icecek degil bu.
23 Aralık 2005, 5:44 am
Yediğimiz portakalda, yoğurtta vb bazı yiyeceklerdede alkol vardır. Ancak bu İslam Dini’nin yasakladığı “Serhoş Edici Düzeyde” değildir. Ekte bir kaynaktan bilgiler vardır:
“İlke olarak, temiz olan, sarhoşluk ve insan sağlığına zarar vermeyen yiyecek ve içecekler helaldir. Kefir de bu çerçevede, helal içecekler arasında yer almaktadır. Ülkemizde üretilen kefirin içilmesinde dinen bir sakınca yoktur. Yeni tanınan bir içecek olduğu için, kefirin ülkemizde bazı tereddütlere yol açması gayet olağandır ve “helal lokma” konusunda ülkemiz insanlarının hassasiyetini gösteren gerçekten de takdire değer bir durumdur.
Kefirin, başka ülkelerde alkol katılmış türleri de vardır. Bunların, alkol oranı ne olursa olsun, haram olduğunda en küçük bir şüphe yoktur. ”
Kaynak: http://www.yenisafak.com.tr/arsiv/2005/aralik/02/vecdiakyuz.html
27 Şubat 2006, 7:29 pm
Fethiye merhaba. Ben de gurbette yasiyorum veyiyecek yonunden sikinti cekiyorum. Ozelliklede yogurt konusunda. Yogurdu evde kendim mayaliyorum, ama istedigim kivama gelinceye kadar yogurdu bir 24 saat kadar mayalamam gerekiyor o zaman da tadi eksiyor. Biz bir yerden kefir bulduk. Her gun onun sivisini kullaniyoruz. Ben kefirden bildigimiz tas gibi bir turk yogurdu yapmak istiyorum. Bu mumkun mu acaba? Bir bildigin tarif varsa yazar misin lutfen, buraya ya da mail adresime.
Sevgiler
Nilay
27 Şubat 2006, 7:34 pm
Fethiye bir de, senin kefirlerin mayalanirkenki hali, cok degisik duruyor. Sanki tel tel ayrilacak gibi duruyor kefirler. Bir de kefirler yukariya cikmis vaziyetteler. Ben benimkileri boyle gormuyorum. Sut hep sut gibi duruyor ama kivami koyu.
Sevgilerimle
1 Mart 2006, 10:14 am
Nilaycigim, kefirden yogurt yapabilir misin bilmiyorum. Ne de olsa cok asidik bir hale donuyor sut. Ben bir kac kere suzdurup suzme yogurt gibi kullanmistim ama bildigimiz anlamda yogurt zor gibi. Yogurt yapmak icin de sutun icine bir miktar suttozu koymayi dene, o zaman sert yogurdun oluyor kesinlikle.
Benim yukaridaki fotograflardan sonuncusu aslinda “mayanmanin bitmis” degil “mayalanali cok olmus” halinin fotosu :) Yani o kadar bekletmemek lazimmis, ben de sonradan ogrendim. :)
1 Mart 2006, 9:47 pm
Ay Fethiye sagolasin. Esim hergun o kefirin sutunu iciyor recelle karistirip. Buradakiler kefire yogurt diyorlar. Bakterilere de BULGAROS diyorlar. AMa dedim, turk yogurdu boyle degil. Ben yogurt mayaliyorum ama dedigin gibi yogurdum sert olmuyor tadi guzel ama. Sen Amerikadasin, sut tozu icin marketlerin hangi reyonuna bakmam gerekiyor? Ozellikle walmart olursa sevinirim. Bir de ben genelde 1 litre taze tam yagli inek sutu aliyorum (komusumun inek ciftligi var) taze cok guzel. Ama iyice kaynatiyorum ve kaynayinca yariyariya sut azaliyor. Yaklasik 500 ml sut icin ne kadar sut tozu ve mayalamak icin ne kadar yogurt katmami tavsiye edersin?
Yanitladigin icin cok sagol.
Sevgilerimle
Nilay
1 Mart 2006, 10:39 pm
Nilay’cigim, ben de her sabah meyvelerle karistirip icmeye calisiyorum. Olmadi, karistirmadan. :) Sut tozu, benim gittigim marketlerde un, sekerin oldugu yerde satiliyor. 500ml sut icin herhalde 2 yemek kasigi sut tozu, bir o kadar da yogurt kullanilabilir. Yogurdun “kalite”sine gore degisiyor bu tabii. Ama fazla yogurt koysan da zarari olmaz nasil olsa. Hele ki tam yagli sut kullaniyorsan eminim guzel yogurt yaparsin. Kaynatirken kepceyle havalandirmayi da unutma! :)
2 Mart 2006, 11:11 pm
Fethiyecim cok sagol verdigin bilgiler icin. Bu arada esim eczacidir, o satiyormus suttozu tabi benim haberim yok. Yogurdumu mayalayinca sana mutlaka haber veririm. Tesekkurler
20 Haziran 2006, 5:42 pm
kefiri kullanıyorum.yalnız meydan larousse’de laktik asidin eklemlerde biriktiğini söylüyor.zarar verebilir şiddetli ağrılara sebep verebilir, bendede eklemlerimde ağrlar var ve arttı. ama yinede içiyorum.eğer bu durum meydana geliyorsa önlemek ve fazla laktik asidi vücudumuzdan atmak için ne yapılmalı veya ek ne çeşit gıda alınmalı.nilgun Yuksel
22 Haziran 2006, 5:33 pm
Merhaba,
Kefir konusunda yazilanlari okurken Nilgun’un sorusu ilginc geldi, bir doktor ve biyokimya uzmani olarak biraz cevap yazmak istedim. Oncelikle, egzersiz sirasinda metabolizma hizla calisip enerji olusturmak icin karbohidratlari yaktigi zaman olusan laktik asit, bazi durumlarda kaslarda birikip gecici bir sure icin agri yapar (kramplar …) ancak bu gecicidir ve laktik asit normal hucresel metabolizma urunu olarak vucutta surekli yapilir ve yine metabolizma tarafindan ortadan kaldirilir. Ancak bazi cok ciddi ( diabet, karaciger hasari, ilac toksisitesi vb.) durumlarda, ancak kisinin sagliginin iyice bozuldugu durumlarda vucutta olusan laktik asit ortadan kaldirilamaz hale gelip kisiyi komaya kadar goturebilir. Ancak normal saglikli bir kiside besinlerle agiz yoluyla alinan laktik asitin durumu, vucutta yapilan laktik asitten tamamen farkli. Bu konuyla ilgili internetten buldugum bir sayfayi da ekliyorum; http://www.acu-cell.com/dis-mus.html burada okursaniz, tam tersine besinlerle alinan laktik asitin kas agrilari ve kas yorulmalarina iyi geldigi ve laktik asit iceren besinlerin atletler tarafindan tuketildigi yaziyor.. Ben halen kefir tuketimi asamasinda degilim, ama oyle gorunuyor ki kefiri severek kullananlar bu yazidan hoslanacaklar :) yine de belki atalarimizin dedigi gibi herseyin fazlasi zarardir diye dusunup, cok da fazla tuketmemek iyi olabilir mi :)
Hepinize sevgiler. Fethiye’ye tekrar tesekkurler, artik firsat buldukca yogurtland.com’a ugrayip okumak keyifli geliyor…
22 Haziran 2006, 8:32 pm
Nilgun, kefir bildigim kadariyla laktik asit bulundurmuyor. Yine de en iyisi doktora sormali diyorum, vucuttan nasil atilabilir fazlasi, hicbir bilgim yok.
23 Haziran 2006, 4:03 pm
İlginize teşekkür ederim.kendi kendime deneyerek meyveli kefir yapmaya çalıştım aynı gün kefir yaptığım bir kavanozun içinebol miktarda taze kayısı parçaları, başka bir kavanozun içine cilek parçaları attım.kayısılı kavanozdaki kefirler turuncu renge dönüştü.çilekli kavanozun kefirleri koyu pembe renk oldu.tadıda hiç iyi olmadı.şekeri gidip fermente olduğu için çok az esansı kalmıştı.bende kafama koyduğum için başka bir yöntem buldum.kefiri normal bir şekilde yaptıktan sonra süzüyorum.içine blendırdan geçirip şeker kattığim taze çilekleri ilave edip hep birlkte iyice köpürene kadar tekrar mikserle çırpıyorum. sulu bir muhallebi kıvamında içecek oluyor.daha sonra buzdolabına koyuyorum.dolapta günlerce kalabiliyor.durdukça güzelleşiyor.bardağa koymadan önce çalkalıyorum.nefis bir içecek oluyor.hele içine buz parçaları atarsanız.buna biz evde ‘ÇİLEKLİ ICE KEFİR’ diyoruz.biraz kalorirsi fazla ama yınede dondurma kadar değil.birde taze sıkılmış meyve sularında denicem bakalım nasıl olucak.az kalsın unutuyordum, meyvenin boyadığı kefirler bir sonraki sade kefir yapımımda beyaz rengine yani eski hallerine kavuştu.hepinize sağlıklı günler.
26 Haziran 2006, 7:36 pm
Nilgun, deneyecegim bu yontemi de, sagol paylastigin icin.
29 Haziran 2006, 3:59 pm
sevgili fethiye sana son yazdığım yazımın cevabını merakla bekliyorum.selamlar.
29 Haziran 2006, 9:48 pm
Nilgun, hangi yazin icin cevap bekledigini anlayamadim. ;(
11 Temmuz 2006, 12:42 am
Ekşi tadından hoslanmayanlar var ise hazır yapılmıs kefirin icine biraz tuz katarak içmeyi deneyebilirsiniz.Ayrana benziyor o zaman tadı.
Bır de cok onemlı kesınlıkle ama kesınlıkle mayalarken agzını sıkıca kapatmayın.Sikica kapatmaniz durumunda içinde olusan bakteri(oksijensizlikten olusuyor) kan sagliginiza zarar verebilirmiş
13 Temmuz 2006, 5:43 pm
Sevgili Fethiye cevabını hala bekliyorum.sana yazdığım mailler eline geçmiyormu.istersen yeniden gönderebilirim.
14 Temmuz 2006, 5:01 am
ben sedef hastasıyım kefirin faydasını görebilirmiyim. hastalıklı bölgelerime kefiri sürebilirmiyim.faydasını ne zamana kadar görebilirim.
17 Temmuz 2006, 10:46 am
Nilgun, emailine cevap verdim, almis olmalisin.
Derya, kefir hakkinda, yukarida yazdiklarimdan farkli baska bir bilgim yok. Belki kefirle ilgili yazismalar olan gruplara katilirsaniz (yazimda adresleri var) bilen birileri yardim edebilir? Gecmis olsun.
20 Temmuz 2006, 3:42 am
merhaba bende kefiri evde yapıp tüketiyorum6 yaşında bir kızım ve 12 aylık bir bebeğim var onlarada içiriyorumkefirim önce mayalanınca normal yoğurt gibi duruyordu yani biraz daha pürüzsüz şimdi ise resimdeki mayalanması bitmiş hali gibi ancak bir sorunum var kefir taneleri çok sümüksü bir hal aldı elimle almak istediğimde elim çok fazla kayganlaşıyor mayanın gözenekleri sanki sıvı bir maddeyle dolu gibi çok baygın duruyorlar diri olanları seçip tekrar mayalamak istedim ama yine aynısı oldu acaba kefir tanelerim hala sağlıklımı beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.teşekkürler
7 Ağustos 2006, 6:56 am
Merhaba arkadaşlar bu kefiri nasıl temin edebilirim türkiyede?
yardımcı olabilecek arkadaş varsa freeboy7474@hotmail.com
16 Ağustos 2006, 11:44 pm
bazı mandralarda ve (ege üniv.)ziraat fakultesinden bulabilirsin.
16 Ağustos 2006, 11:48 pm
kefir acaba böbrek taşı olanlarda bir sorun oluştururmu?bilgisi olanlar yazarsa sevinirim.şimdiden teşekkür ederim.
17 Ağustos 2006, 11:24 pm
bugün arkadaşımın anneannesinden öğrendim.kefiri cilt içinde kullanırlarmış.
23 Ağustos 2006, 4:48 am
meraba bende kefir yapmaya başladım aşayı yukarı iki ay oldu ama şim di bir sorunumuz var kefiri herzaman ki gibi yapıyorum ama süzdükten sonra saklama kabına koyup buzdolabına kaldırıyorum. Bir süre sonra içmek için çıkardığımda yüzü kaymak tutmuş oluyor ve dibimde su birikmiş oluyor bu normailmi yoksa bozulma durumlarımı var. Ben yaptığım kefiri saklama kabı olarak plastik kab kullanıyorum bu yüzden olabilirmi beni bilgilendirirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
26 Ağustos 2006, 12:21 am
rica etsem bir cevap verebilirmisiniz lütfen
26 Ağustos 2006, 8:14 am
Birsen, kefir uzmani degilim, bozulup bozulmadigini bilemiyorum ama suyunun ayrismasi bozuldugunun gostergesi degil diye biliyorum; karistirinca icilebilir. Plastik kabin sorun olacagini sanmiyorum.
1 Ekim 2006, 4:22 pm
kefir müthiş bir içecek
1 Ekim 2006, 4:25 pm
acaba kefiri en fazla ne kadar bekletebiliriz.bilen varsa lütfen cevap versin
4 Ekim 2006, 5:46 am
ben de geçen sene bir süre kefirden faydalanmıştım. yalnız bende içince acayip şişkinlik yapıyordu. karnıma ağrılar giriyordu. ama tadını seviyordum. neyse, benim bahsetmek istediğim şey şu: elimde, tam parmağım ile avucumun birleştiği noktada siğilimsi garip bi şey oluşmuştu vakti zamanında. yıllarca kaldı orda. taki bir gün bir arkadaşımın anlattığı başka bi şey üzerine kefirin kendisinden bir parçayı buraya bağlasam ne olur diye düşünüp deneyene kadar. malsef sabah uyandığımda kefir de elime bağlamakta kullandığım şey de kaybolmuştu (uyku sırasında nereye savurduysam) sonra acele ile iş gittim falan. bir kaç gün sonra aklıma geldi, ne oldu acaba bizim siğilimsi diye baktım. yoktu! ben sebebinin kefir olduğunu düşündüm ve saygım ve sevgim arttı bu kefirciklere karşı :) ben de bunu paylaşmak istedim.
6 Ekim 2006, 2:24 pm
benim 4 aylık bebgim var anne sütü alıyor kefir içebilirmiyim
15 Ekim 2006, 10:04 am
Sevgili Fethiye ben kefir tanelerini her kullanımdan sonra yıkıyorum fakat doğrumu yanlışmı bilmiyorum ama sanki daha çok büyüyor gibi geliyor kefir taneleri zarar görürmü görmez mi merak ediyorum beni bilgilendirirsen sevinirim sağlıklı günler.
15 Ekim 2006, 10:08 am
4 aylık bebeğe verebilirsin hatta 20 30 günlük bebeğede günde 2 veya 3 kaşık verilebilirmiş.
15 Ekim 2006, 11:10 am
Hatice, ben hic yikamadim inan. YIkama istersen. Oyle de cok buyuyorlar ki, bir cok kisiye dagittim. Belki de arkadasim Tugba’nin gonderdigi kefirlerim besili cinstendir :)
22 Ekim 2006, 12:44 pm
Önceki yaptığım kefir tanelerimi istemefden bozunca Eczaneden kurutulmuş kefir taneleri aldım ve herzaman yaptığım gibi mayaladım.Açtığımda mayalanmıştı fakat anormal kötü bir tadı vardı,her zaman severek içtiğim kefirle ilgisi yoktu.Neden olabilir?Bilgisi olan cevap yazabilir mi?
22 Ekim 2006, 12:47 pm
Arzu, istersen kurutulmu$ kefirleri aldigin eczaneye bir sor derim. Ben hic kurutulmusu yeniden canlandirmaya calismadim simdiye kadar. Belki bir bilen cikar ama…
23 Ekim 2006, 1:50 pm
Arzu benim bildiğim kadar,kurutulmuş kefir tanelerini kullanmaya başladığında bir kaç gün mayaladığın kefiri atıyorsun.2 veya 3 gün sonra normal tadını alıyor ve içmeye başlıyorsun. AFİYET OLSUN…
SAĞLIKLI GÜNLER
24 Ekim 2006, 3:46 am
bilgi için teşekkürler.Bayram dolayısıyla taneleri aldığım eczane kapalı,soramadım o yüzden.Bugün ikinci mayayı da açtım,ilkine göre daha iyiydi fakat içilecek kıvamda değilidi.Döktüm mecburen.Fakat,dediğin gibi bir iki mayadan sonra olacak sanırım Hatice.Tekrar teşekkürler.
Bu arada kefir için,marketlerdeki kutu süt yerine şişe sütü,ya da günlük tüketilmesi gereken sütlerden kullanılması gerek olduğunu öğrendim.Daha verimli oluyormuş.Duymayanlar için…….İyi bayramlar herkese.
28 Ekim 2006, 2:28 pm
kefir içeceği marketlerde satılıyor onlarda evde yapılanla aynı işlevi görüyomu günde ne kadar tüketilmeli. her gün tüketilmesi zararlımı
31 Ekim 2006, 11:44 am
serpil,evde doğalını yapmak var iken,bence içinde katkı maddesi olup olmadığını bilemediğimiz ya da emin olamayacağımız ürünleri tercih etmemek gerek.Okuduklarımdan yola çıkarak söyleyebilirim ki,hergün tüketilmesinde fayda var,içiminde sınır yok deniyor.Yine de her şeyin fazlası zarardır mantığıyla günde bir bardak yeterli bence.Ben öyle yapıyorum.
Bir arkadaşım çok fazla içildiğinde hücre çoğalmasına neden olduğunu duymuş.Ne kadar doğru bilemiyoruz,fakat hücre çoğalmasının ne demek olduğunu söylemeye gerek yok.Aslında çelişkili şeyler söyleniyor doktorlar tarafından.Çok faydalı olduğunu söyleyenler varken bunu yalanlayan ve yazılan faydaların hiçbir bilimsel kanıta dayanmadığını ve boşa içildiğini söyleyen doktorlar da var.Bilemiyorum fakat faydalı olabileceğine inanıyorum.Kefirin geleneksel içecekleri olan Kafkaslarda kanser oranı yok denecek kadar az. Aşırıya kaçmamak kaydıyla (günde 1 bardak)tüketiyorum.
9 Kasım 2006, 5:00 am
merhabalar, ben de yeni kefir meraklılarındanım evet hakikaten faydası çokmuş ben şimdilik markette satılan hazır kefirlerden tüketmeye başladım fakan en kısa sürede kefir mayası alıp kendim üretmeye başlıyacağım. fakat benim de kafamı karıştıran sorun alkol içeriyor ya haram içeceklere girip girmediği acaba içerisindeki alkol oranı mayalanmış olarak dolapta teketilene kadar ki bekleme aşamasında artıp artmadığı yani mayalandıktan hemen sonra tüketirsem alkol oranı daha mı az olacak? bilimsel olarak bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa bana cevap yazarlarsa çok sevinirim.şimdiden çok tşk ederim…
12 Kasım 2006, 6:21 am
merhabalar ben kefiri epeydir kullanıyorurm. kefir tanelerinide üniversiteden almıştım ordan aldığım tarifte ısıtılmasını öneriyorlardı öylede denedim ama illede ısıtılması gereklimi sonra benim yaptıklarım çok ekşi olmuyor acaba yanlış birşeymi yapıyorum? Kefirin nasıl mayalandığı konusunda beni aydınlatırsanız çok sevinirim
13 Kasım 2006, 5:19 am
kefiri biLiOrum Şuan unu KullanıOrum ama Keririn neden OlduqunU Öqrenmek İstiorum Şimdiden tşk ederim
17 Kasım 2006, 12:42 pm
arkadaşlar yorumlatınızı okudum.çok faydalı bilgiler vermişsiniz.teşekkürler.ben de kefiri kendim mayalıyorum.ama benim ki yoğurt gibi pürüzsüz oluyor.kefir tanecikleri de üste çıkmıyor hep kavanozun dibinde kalıyor.hiç çoğalmadı.ne kadar zaman sonra çoğalıyor acaba.mayalandıktan sonra buzdolabında kaç gün bekletilebilir.hergün 1 su bardağı içiyordum,başımı döndürdü sanırım.olabilir mi?
25 Kasım 2006, 6:58 am
selam arkadaşlar yazışmalar için çok teşekkürler bir haftadır bende mayalıyorum yoğurt kıvamında oluyor tadı buzdolabında bekletildiği zaman çok hoş oluyor.24 saat mayalamak hertarafını sarmak faydalı olduğunu düşünüyorum.ben cam bardağın ağzını strec ile iyice kapatıyordum.bakteri ürediğini okudum bu konuyu araştıracağım .bu konudaki bilgileri paylaşalım teşekkürler
26 Kasım 2006, 10:41 am
selam arkadaşlar bende kefiri yeni kullananlardanım.Kefiri mayalarken sütün sıcaklığı nasıl olmalı,cam kavanozda mayalıyorum kavanozun ağzını nasıl kapamam gerekir,kefirin faydalarını bilyoruz, zararı var mı,günde ne kadar tüketmeli bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim teşekkürler.
27 Kasım 2006, 3:48 am
selam arkadaşlar,araştırmalarımda mayalanan kabın ağzının kapatılmasında sakınca olacağına dair bilgiye ulaşamadım.parmağa gelen ılıklık olarak sıcaklığı kabul ediyorum.zararına ait bilgi yok.temizliğe dikkat edilmesinin önemli olacağını düşünüyorum.24 saati gecen mayalanmalarda alkol oranı artabilir ve tadı kötüleşebilirmiş.
29 Kasım 2006, 10:17 am
Selam hello, I have seen your writing about kefir (above). I do not understand turkish and when I push the ‘english’ button, the kefir page disappears. Where can I find a tranlation? I would so much like to know what you have written, since I have tried for years to get hold of a live kefir culture. Please can you help me?
I visit Turkey once a year. Is it possible to buy live Kefir in Turkey, in which case, what kind of shop?
Thanx
Kind regards Gitte, Denmark
29 Kasım 2006, 7:49 pm
Gitte, since there are many sites written on kefir in English, I chose not to have the translation written in Yogurtland. You may be able to find live kefir through the folks at the yahoo group: http://health.groups.yahoo.com/group/Kefir_making/ I didn’t obtain my kefir in Turkey but from what I heard, you might be able to find them at the spice shops. I’ll send you a separate email to help you locate some ;)
2 Aralık 2006, 7:55 am
selam arkadaşlar kefir hakkında merak ettiklerimi sizinle paylaşmak istiyorum;1-uzun süre aynı mayayı kullanıyoruzsonuçta gıda maddesi buzdolabı dışında mayalanıyor bozulmazmı?
2-beklemiş,bozulmuş peynir kokusu algılıyorum sizce norrmalmi?
12 Aralık 2006, 12:23 am
Herkese selam ne kadar çok kefir içen varmış. Şaşırdım Bir aydan beri kefir yapıyorum ve severek içiyoruz benim merak ettiğim kefirler çoğalıyor miktarını nasıl ayarlamam gerekiyor ne kadar kefire ne kadar süt bunun bir ölçüsü var mı?
12 Aralık 2006, 4:20 pm
Merhaba kefirseverler :)))) bende kısa bir süre önce başladım kefir içmeye. Çok güzel birşey. Ayrandan farkı yok. Hatta kardeşim ayrandan daha çok seviyor. Yanlız bazı arkadaşlar yoğurt kıvamında diyorlar.ve buzdolabında bekletiyorlar. sıcak yerde mayalamamız gerekmiyor mu?
13 Aralık 2006, 4:03 am
selam gonca;buzdolabında bekletmeyi ben önermiştim. sütü mayalayıp sıcak ortamda 24 saat bekletiyorum,süzdükten sonra buzdolabında birkaç saat bekletiyorum ondan sonra içiyorum. bu şekilde yapılmasada tadı oldukça iyi olduğunu düşünüyorum.selam yüksel miktar deneme yanılma yolu ile ayarlanıyor,fazla kefirleri dostlarına verebilirsin.
13 Aralık 2006, 10:28 am
Slm Gonca kefirin çabuk mayalanmasını istiyorsan sıcak bir yere petek yanına felan koyabilirsin.Fakat buzdolabınada koyup mayalayabilirsin ama daha uzun sürede mayalanma gerçekleşecektir.Bende 4 aydır kefiri evde hazırlayıp tüketiyorum çokta memnunum daha önceden hazır satılanlardan alıp içiyordum ama evde günlük yapılan daha faydalı olduğunu öğrendim.O zamandan bu yana kendim hazırlayıp tüketiyorum.
13 Aralık 2006, 10:30 am
13 Aralık 2006, 10:38 am
Slm yüksel kefirlerin çoğaldıkça süt miktarını arttırman gerekiyor.Hiçbir zaman 1 bardak süt koyarak 1 bardak kefir elde edemezsin çünkü kefirler sütle beslenip büyüyorlar o yüzden kefirlerinin büyüklüğüne göre süt miktarını ayarlaman gerekiyor. SAĞLIKLI GÜNLER…………………..
13 Aralık 2006, 1:45 pm
Selam 2 gün önce süt miktarını biraz fazla kaçırmışım. Öldü diye çorktum.Hep süt tadırıyordu bariz bi şekilde. Ama şimdi ayarlamayı daha iyi yapıyorum. Deneme yanılma yöntemiyle. Bu defa sıcak bir yere koydum. Bakalım ne olacak. Ayrıca buradaki fotolarda gördüğüm mayalanmış kefir gibi dibe çökmüyor benim kefirlerim:(((( Hep üstte duruyor. Neden acaba??
13 Aralık 2006, 11:53 pm
arkadaşlar önerileriniz için teşekkürler.Kefirlerim herhalde çoğaldı.bende sütühep 1 litreden yapıyorum bu seferde epey ekşi oluyordu .Şimdi kefirimin birazını ayırıp yapıcam.Ali Hatice teşekkürler kolay gelsin.Bol kefirli günler.
14 Aralık 2006, 10:26 am
Önemli değil.Hepimize sağlıklı günler……….
14 Aralık 2006, 10:48 am
kefirimiz bugünlerde ekşi oluyodu.Bende birkaç gün dinlendirmeye karar verdim.Buzdolabında beklettim.Bu akşam 7.30 da yaptım .Bakalım yarın akşam nasıl olacak.Merakla bekliyorum.İyi akşamlar.
19 Aralık 2006, 3:32 pm
Sayın Fetiye,
Buz dolabında 3,4 aydır süt içinde bekleyen kefiri tekrar mayalamak için çıkardım.Plastik süzgüde süzdüm ve tekrar süte bıraktım.Bu arada süt kabım cam ve plastik kapaklı.
Kefirin mayalanmması bitmiş halinin resmini ilk kez kendi kavanozumda gördüm ve panik oldum.Kefirlerimin öldüğünü düşündüm.Nette bi çare aramaya başladım.Bu arada kefiri süzdüm.Sadece sarımsı-yeşilimsi su çıktı.Süzgünün üzerindeki tanelerin üzeri çok yogun beyaz peynirimsi bişeylerle kaplıydı.Biraz suyun içinde tanelerin üzerideki peynirleri eritmeye çalıştım.başarılı değildi.Son olarak tekrar oda sıcaklığındaki süt ile tekrar mayaladım.
Yaptıklarım doğru mu acaba?
Kefirlerime bişey oldu mu?
Ne yapmalıyım?
Aynı zamanda panik halindeyim??????
Kefir içip rahatlaya bilecek miyim?
21 Aralık 2006, 1:56 am
www.fonksiyonelgida.net web sayfası, Türk tarımında üretilen sebze,meyve,tahıl,kuru bakliyat ,süt ve fermantasyon ürünleri ile, beslenme alışkanlıklarımızı değiştirdiğimizde daha az ilaç kullanmak konusunda bir bilinç oluşturmayı amaçlayarak hizmet verecektir. Lütfen öneri ve görüşlerinizi bizimle paylaşınız.
İbrahim Hakan Gün
Gsm:0537 360 01 84
ibrahimhakangun@gmail.com
info@fonksiyonelgida.net
23 Aralık 2006, 3:17 am
kefir yapmaya biraz ara vereyim diyorsanız kefir tanelerini içme suyu ile yıkayın süzgeçe koyup suyunu alın kavanoza koyup üzerine muhakkak içme suyu konulup aylarca saklanıldığını duydum arada suyunu değiştirmekte fayda varmış.
23 Aralık 2006, 1:13 pm
slm 37 yaşındayım midemde ciddi bi ülser sorunu yaşıyorum ilaç tedavisi ve pehriz çok işe yaramadı. Bir süredir kefir kullanıyorum sindirim açısından çok faydalı olduğunu düşünüyorum acaba aç karna mı yoksa tok karna mı içmek daha faydalıdır bilgi sahibi olan varsa yazsın lütfen. Birde mayayı yıkarken sünüyor bu sizce normalmi
23 Aralık 2006, 2:45 pm
Merhaba, kefirin faydalarını okuduktan sonra ilk olarak hazır kefir aldım, ayran gibi içimi çok hoş.. Bu kefirden cam kavanozda sütü mayaladım.. 8 saat oluyor, şu an yoğurt kıvamında..
Acaba ne zaman mayalanır?
Mayalama için kullandığım hazır içilecek kefiri kullanmam doğru mu?
23 Aralık 2006, 3:29 pm
Hazır içilecek kefirle mayaladığım sütten kefir tanesi elde etmem mümkün mü?
25 Aralık 2006, 12:00 am
şeniz merhaba kefir elde etmen için kefir taneleri gerekiyor onunla mayalaman lazım.çevrende kefirini kendi yapan varsa ondan kefir tanelerini bulabilirsin.bora yavuz slm biz aç karnına içiyoruz.benim eşimin de midesin de gaz problemi var kefire başladığından beri azaldı.ayrıca yıkarken içme suyu ile yıkıyoruz evet benim de elimde kayar gibi oluyor iyi günler
25 Aralık 2006, 12:11 am
şeniz merhaba kefir elde etmen için muhakkak kefir takelerine ihtiyacın var.senin yaptığın yöntemle sanıyorum olmaz.bulabiliyorsan kendin mayalayıp tüketmen daha faydalı.ben kendim mayalıyorum ve 24 saat bekletiyorum.bora yavuz slm aç karnına içiyorum ben.ayrıca yıkarken benim deelimde kayıyor gibi oluyor. İyi günler.
25 Aralık 2006, 3:32 am
Yüksel verdiğin bilgi için teşekkürler.. Kefir tanesi buldum bir arkadaşımdan.. 1,5 yemek kaşığı kadar.. Peynirimsi taneli bir yapısı var.. 1,5 yemek kaşığı kefirle ne kadar süt mayalayabilirim? Kefirli sağlıklı günler;)
25 Aralık 2006, 4:12 am
şeniz merhaba ben 2 yemek kaşığı kadar kefiri(ama tahta kaşık)1 litrelik cam kavanoza koyup üzerine kavanozu örtecekkadar süt koyuyorum. hatta yarım yağlı süt tercihim.siyah poşette mutfak dolabında 24 saat bekletiyorum.süzüp soğutup kullanıyoruz.mayaladıkça kefirlerinin arttığını göreceksin.Kefirli sağlıklı günler:)))
27 Aralık 2006, 4:07 am
ooo burasi kefir cenneti olmus da haberim yok. fethiye’cigim internette kefirle ilgili bilgi ararken ilk siralarda çikti siten. çok sevindim. baktim ne çok yorum var. ben de haftasonu antep’teki arkadasimdan aldim kefiri. yillar önce yengem vermisti kefir mayasini, bir dönem içmis sonra birakmistim. arkadasim çok yararini gördügünü söyledi. o 12 saat mayalanmisini sevdigini söyledi ve her seferinde suda yikiyor galiba. simdi yorumlari okuyunca yikamasak da olur dedim. ya da yikayacaksam içme suyuyla yikayacagim. metal kasik kullanmadim ama iki gündür metal çay süzgeciyle süzüyordum, tülbente geçecegim. bir de dolaptan çikmis süt koyup mutfak tezgahina birakiyordum. hafifçe mayalaniyor olmali çünkü süt tadi almiyorum ancak evde kalorifer yanmadigi için özellikle gece soguk oluyor, ben de firina mi koysam yoksa sicak tutacak bir seylere mi sarsam dedim. ben de acaba yogurt gibi bunda da vücut isisina mi getirmeli sütü diye düsünüyordum. burada epey sey ögrendim dogrusu. simdi metal kapagi çikarip fethiye’nin deyimiyle ’sarar’ (öyle mi diyordun fethiye’cigim?) ile kaplayacagim (ya da belki borcam tarzi ufak kaba koyarim). kapagin tamamen kapali olmasini bir zarari olmamali diye düsünüyorum çünkü yogurt mayalarken kapali olmasinda bir sakinca olmuyor. neyse anlasilan ögrenecek çok sey var bu konuda! herkese paylasimi için tesekkürler.
27 Aralık 2006, 10:32 am
Merhaba Yüksel.. 1,5 kaşık kefirle 750 gr süt mayaladım cam kavanozda, sanki kefir tanelerim çoğalmış bi seferde:)) hazır kefire göre tadı farklı geldi.. Daha ekşi, ama içimi harika.. Tijen Kefiristan’a hoşgeldin:)) Ben de yeni kefircilerdenim.. Sağlıklı kefirli günler arkadaşlar:)))
28 Aralık 2006, 4:06 am
seniz selam yaptığın ölçü tam geliyor.evet ekşi ama ama içimi senin de dediğin gibi harika.ben 1,5 aydan beri içiyorum.2 su bardağı kadar çoğaldı diyebilirim.Çoğalanlar dolapta suyun içinde görevlendirilmek için bekliyorlar:)bayramda onları İZMİRE götürücem.iyi günler herkese.
29 Aralık 2006, 10:28 am
Tulay, istersen bana adresini yaz, ben gondereyim. Cok yakiniz, o taraflara geliyor olsam elden bile verebilirdim sana. Su anda elimde cok yok ama birini paylasabilirim, o da yavrulayacak, cogalacak kisa surede eminim.
5 Ocak 2007, 2:17 pm
slm yaptığım kefirde her gün aynı tadı ve koyuluğu bulamıyorum bu konuda bilgisi olan varmı?
6 Ocak 2007, 10:36 pm
selam fethiye;öncelikle geçmiş kurban bayramını kutlar yeni yılda herşeyin gönlünce olmasını dilerim.siteyi incelediğimde kefir konusunda senin en fazla donanımlı olduğunu farkettim,ayrıca böyle güzel bir siteye sahip olduğun ve bizlerin hizmetine sunuşun için çok teşekkürler. kolesterol,trigiliserit(kan yağları)yükseklği nedeni ile yaklaşık 2 aydır düzenli kefir mayalayıp içiyorum.bayramın birinci günü başlayıp 3-4gün süren şiddetli ishal ile karşı karşıya kaldık(annem,babam ve ben).hepimizin ortak noktası aynı kefirden içmemiz,kefir mayamda hafif ekşimiş peynir kokusu mevcut bu olaydan sonra kefir mayalamayı bıraktık.kan değerlerimde (kolesterol,trigiliserit)değişiklik varmı diye tahlil yaptırdım,bu zamana kadar sahip olmadığım normal değerler olduğunu görünce tekrar kefir mayalamayı düşünüyorum fakat eskisi kadar cesaretim yok.1-kefir mayam bozulmuş olabilirmi? 2-bunu nasıl anlarım?kefir taneciklerinin bozulmaması için ne yapabilirim.3-)en son içtiğim kefir dolapta1-2 günbeklemişti neden bu olabilirmi? şimdiden herşey için çok teşekkürler sağlıcakla kalınız
8 Ocak 2007, 3:13 pm
Batu, oda sicakligi, sutun farkliligi, ne kadar calkaladigin gibi faktorler benim aklima gelenler.
Ali, iyi temenniler ve yorumlarin icin tesekkur ederim. Bahsettigin kefiri mayaladiginiz sut her zaman kullandiginiz sut mu? Gunluk, pastorize olmayan sut aliyorsaniz ben ona baglardim herhalde. Bazilari oyle sutu (kaynatmadan) kullanmayi tercih ederken ben cig sutu hic dusunemiyorum bile. Dolapta bekletmenin bir sorun cikaracagini sanmiyorum - ben hep dolapta bekletiyorum. Bozulmamis olma ihtimali var bence, bir kere daha deneseniz?
9 Ocak 2007, 5:02 am
teşekkürler fethiye,devamlı pastörize süt kullandım,yeni bir maya ile belki deneyebilirim.
11 Ocak 2007, 9:56 am
SLM!
Kefirlerimin hızla çoğalmasını istiyorum.Çok ılık sütle mayalıyorum ve sıcakta bekletiyorum.Örneğin kalorifer peteği üzerinde.Kefirlerim çoğalıyor gibi geliyor ama kefirlere bi şey olmasından da korkuyorum.Önerilerinizi bekliyorum.Teşekkürler.
15 Ocak 2007, 1:39 pm
slm karaciğerimde hepatit b ye bağlı sorunlar var kefir kullanıyorum Acaba kefirdeki alkol karaciğerime zarar verirmi? CEVAP VERİRSENİZ SEVİNİRİM
16 Ocak 2007, 9:29 am
Ozlem, ben hic ilitmadan, buzdolabindan cikarttigim sute ekliyorum, oda sicakliginda yeterince iliyorlar, bence cok ugrasma isitmaya derim.
Hatun, doktor degilim, bu konuda yetkili hic degilim. O yuzden yanlis bir cevap vermek istemiyorum sana.
18 Ocak 2007, 2:07 am
Merhaba,
Yogurtland sitenizi bir tesadüf sonucu yeni keşfettim. Sizin ve buraya yazan diğer arkadaşların ilgisini çekeceğini düşündüğüm bir bilgi vermek istedim. Ben uzunca bir süredir. Kefir yoğurdu yapıyorum. Yaptığım bu yoğurdu da hem yoğurt niyetine kullanıyorum. Hemde tüm ev halkına süt yerine içiriyorum.
Çocuklarımın doktorunun dediğine göre besin değerleri, kefirle aynı ve ekşi tadından dolayı kefiri sevmeyenler bile çok beğenerek içiyorlar. Üstelik yapımı kefir mayalamaktan daha kolay ve kısa sürüyor. Yapımını aşağıda detaylı olarak anlattım. Aslında bu kadar detaya gerek yok. Yoğut mayalama işlemi yapıyorsunuz. Tek farkı maya olarak yoğurt yerine kefir kullanılıyor. Daha önce yoğurt mayalamadıysanız aşağıdaki aşamaları takip ederek kolayca yapabilirsiniz.
Ayrıca kefir, kefir mayalama, süt, beslenme vb. konularda daha detaylı bilgiler bulacağınız bir internet adresi vermek istiyorum; www.beslenmebulteni.com
Kefir Yoğurdu:
Yoğurt yapmak için günlük süt (marketlerde satılan şişe günlük sütler olmalı tetrapak kutulardaki sütler olmaz) veya mandra sütünü bir taşım kaynatın. Kefir yoğurdu kapacağınız cam, plastik vb. herhangi bir kaba sütünüzü boşaltın ılıklaşmasını bekleyin (süt elinizi yakmayacak kadar soğusun çok fazla soğutmayın). Üzerinde oluşan kaymağı alın. Bir litre süte yarım çay bardağı hazır kefir (marketlerde satılan sade kefirlerden herhangi birini tercih edebilirsiniz) koyup karıştırın. Kabın kapağını kapatıp üzerini bir havlu ile iyice sarın bir gece bu şekilde sıcaklığını kaybetmeden bekletin. Sabah buzdolabına koyun. En az 5-6 saat bekledikten sonra açıp kullanın. Yoğurdunuzu açar açmaz da kullanabilirsiniz ama buzdolabında bir süre bekleyince hatta bir kaç gün sonra çok daha lezzetli ve koyu olur. Ekşi yoğurt sevmeyenler bayılacaklar. Çünkü tadı hiç ekşi olmuyor. Uzun süre beklese bile ekşileşmiyor. Yalnızca kıvamı yoğuttan farklı kaşıkla alırken uzayıp, sünebilir bunun dışında bir dezavantajı yoktur. Metal kaşık kullanabilirsiniz.
Hepinize sağlıklı günler dilerim.
21 Ocak 2007, 10:36 am
Sevgili Fethiye,
Tanri askina bu kefir ne faydali bir seymis boyle?
Ustelik cocukken TR`de birinin icmem icin elime tutusturdugu ve benim reddettigim kefir bu kadar kiymetliymis demek!
Keske daha once bilseydim. LDL`im sinir deger araliginin en ustunde. Diyet egzersiz pek yavaslatmadi gidisati.
Kefir`e baslamak istiyorum ama kulturunu pek mutfak hijyenini bilmedigim birinden edinmek istemiyorum. Uzun zamandir takip ettigim sitenden anladigim hijyen-temizlik anlayisin bana benziyor. Bu nedenle Minneapolis`e gondermen sorun olmayacaksa ve elinde yeterli miktarda varsa kefir taneciklerimi senden edinmek istiyorum (shipping`i benim tarafimdan odenmek kaydiyle).
Yazdiklarindan ve yorumlardan epey birseyler ogrendigim gibi biraz da kafam karisti. Kimine gore sakincali olan bir uygulama bir digerine gore zararsiz. Ben yogurdumu da bir Ortadogu restoranindan edindigim dogal yogurtla mayalayaliberi bildigimiz Turk yogurdu seklinde yapabiliyorum ve o da bazan mayayi canlandirma geregi dogurabiliyor.
Kefirin mayalanmasi yogurtla tamamen ayni fiziksel ihtiyaclari gosteriyor gibi geldi (calkalama kismi haric)
Uzun yazdim gordugum kadariyla. Ama gercekten evinde herseyi Turkiye`deki gibi yapabilmen inanilmaz bir basari.
Selamlar, sevgiler
21 Ocak 2007, 10:00 pm
Ozde, daha yeni bir arkadasima da verdim, elimde galiba bir kisi icin de var. Adresini bana email atarsan gonderirim. Kefir mayalarken yogurt gibi surekli ilik bir ortamda tutmak gerekmiyor — cok daha kolay yani. Insallah senin de hosuna gider tadi.
23 Ocak 2007, 10:38 am
Fethiyecigim,
hizli ve bir o kadar nazik yanitin icin cok tesekkur ederim.
Utanarak soyleyeyim siteye bakip duruyorum ama email adresini goremiyorum bir turlu.
Diger yandan kefir insallah dedigin gibi sevecegim tattadir. Cunku cocukluk deneyimim “bayatlamis peynir kokulu bir kefirle” gerceklesmisti. Umarim kendi mayalayacagim kefir daha makul bir koku va tad elde edebilirim.
23 Ocak 2007, 11:26 am
Ozde, sen buraya yorum yazarken kendi epostani yazarsan bir tek ben gorurum, oylece sana eposta atarim. Benimki de sitede yazili.
23 Ocak 2007, 12:56 pm
slmlar benim kefirim kıvamını tutmuyor ne yaparsam yapayım çoğalmıyorlarda aceba öldülermi bi öğrencimin eşi kafkasyadan getirmiş banada verdi küçük bi parça bana bilgi verirmisiniz. fethiye sana mail attım umarım alırsın
30 Ocak 2007, 2:04 pm
Kefir kullanmanın hamilelikte bir zararı var mıdır?
31 Ocak 2007, 2:18 pm
fethiyeciğim bende kefiri yeni duydum bende kefirden istiyorum nasıl alabilirim çok faydalıymış
1 Şubat 2007, 4:40 pm
ben iki yıldır günde ortalama 0.5 lt içiyorum yalnız ben mrketler den hazır satılandan kullanıyorum.pastorize sütten olmuyor diye duymuştum ,sokak sütü malum problemli,nasıl yapmalıyım ne yalan söyleyeyim hazır plstk şişede satılanlardan kullanıyorum.inci bu konuda bilgili anladığım şunu önada danışmak istiyorum bende karaciğer harabiyeti var kefir nasıl etkiler 2 senedir kullanıyorum ama merak edipte takip etmedim de .ilgilenene şimidden teşekkürler.
2 Şubat 2007, 8:01 am
herkese merhaba,
fethiye öncelikle web siten ve tüm emeklerin için çok teşekkür. çok güzel bir site.
kurufasülyeyi bile yoğutla yiyen bir yoğurt delisi olarak kefiri geçen haftalarda içmeye başladım ve inanılmaz derecede iştahımı açtı . faydasına kesinlikle inanıyorum çünkü sindirimi çok rahat bir içecek.
sabahları aç karnına ve yatmadan tüketiyorum, bana çok iyi geldiğini söyleyebilirim. B vitamininden mi yoksa sütteki amino asitlerden midir bilmem sanırım sinirlere de iyi geliyor. kesinlikle enerjimi farklı hissediyorum.
başlangıçta günde bir litre içiyordum sonradan günde yarım litreye indirdim. şu an yarım litre ideal geliyor. bence insanın bedeni ne kadar içmesi gerektiğini söylüyor kesinlikle, kendimizi iyi dinlememiz ve abartmamamız lazım:-)
9 Şubat 2007, 2:21 am
slmlar mustafa bey size cevap,
kefir pastörize süttende oluyor benim kefirler
canlandı tekrar ve ben pasterize sütten yapıyorum gayette güzel oluyor ilk etaplarda tutturamamıştım sütünü çok koyduğum içinmiş bide soğukta mayalanmaya bırakıyordum ondanmış şimdi pastörizer sütü ılıtıyorum ve oda sıcaklığında mayalanmaya bırakıyorum bendeki kefirler çok az olduğu için çok az bi sütle mayalıyorum isteyenler hiç bitmediği için çogalanları isteyenlere veriyorum o nedenle bitürlü bir litrelik mayalanacak kadar arttıramadım :))
10 Şubat 2007, 8:13 am
merhaba arkadaslar bende kefir icmeye degil ama evde mayalamaya yeni baslyanlardanım.hemen hemen merak ettiklerim i bütün arkadaslar yasamıs. ben peynir de mayaladım.peynir den akan saf suyu da ictik şimdilik krem peynir kıvamında hergün biraz daha koyulasıyor.bir kısmını da kalıp beyaz peynir olarak tuzlayıp bekletiyorum.1 aya kadar beyaz peynir kıvamını alması gerekiyormus.
selamlar izmir-selma
13 Şubat 2007, 8:24 am
Merhaba,
Bu sayfaya yazan bir çok kişinin sorularına cevap bulabileceği, Prof.Dr. Ahmet AYDIN’a ait bir yazıyı aşağıya kopyaladım. Kefir yapan ve yapmak isteyenlere yardımcı olacağını düşünüyorum.
Hepinize sağlıklı günler dilerim.
Kefir nedir? Nasıl yapılır?
İnsanlar kendi hücrelerinin 10 katı sayıdaki (100 trilyon) faydalı bağırsak mikrobu ile ortak bir yaşam sürdürmektedir. Faydalı bağırsak mikropları (probiyotikler) çeşitli yararlarının yanında dış ortamdan gelen zehirli maddelerin kana geçmesini engelleyen koruyucu bir bağırsak tabakası oluştururlar. Bağırsaktaki sağlıklı mikrop dengesinin, zararlı mikroplar lehine değişmesi, yani bağırsaktaki mükemmel dengenin bozulması çok sayıda ivegen ve müzmin hastalığa yol açar.
Son yıllarda rafine gıdaların tüketimindeki artışa paralel olarak, turşu, kefir, boza, çeşitli salamuralar gibi geleneksel fermantasyon gıdalarının az tüketilmesi, süt ve yoğurt gibi fazla tüketilenlerin ise ekşimesin ya da kesmesin diye pastörize edilmesi ya da antibiyotik katılması vücudumuzun mükemmel probiyotik dengesini alt üst etmiştir.
Probiyotik- Prebiyotik
Yeterli miktarda yenildiğinde insan ya da hayvan sağlığını olumlu yönde etkileyen mikroorganizmalara probiyotik denir.
Bağırsaktaki bazı mikroorganizmaların çoğalmasını artıran ve/veya aktivitesini uyaran ve insan ya da hayvan sağlığını olumlu yönde etkileyen maddelere (besinsel lifler gibi) prebiyotik denir
Probiyotikler = yararlı bağırsak mikropları (bakteriler ve mantarlar)
Erişkin bir insan bağırsağında 100 trilyon (1,5 kg) faydalı bakteri ve mantar bulunur. Bu rakam insan hücre sayısının 10 katı kadardır.
Sayıları 400’ün üzerinde olan bu bakteriler ve mantarlar normal bağırsak florasını oluştururlar.
Bu bakteriler ve mantarlar 300 m2 büyüklüğünde bir yüzey oluşturan bağırsak sümüksü zarını koruyucu bir tabaka şeklinde döşer.
Probiyotiklerin görevleri
- Bağışıklık sistemini güçlendirmek.
- Yiyeceklerin hazmını kalaylaştırmak.
- Vitaminlerin (K vit, biyotin, B12, niasin vb) sentezini yapmak.
- Bağırsak duvarını zararlı maddelerden korumak ve bağırsak geçirgenliğini azaltmak.
- Zararlı maddelerin (toksinler) kan dolaşımına geçmesini engellemek.
- Besin allerjilerini ve ekzemayı önlemek.
- Kronik enflamatuvar (iltihabi) hastalıkların oluşumunu engellemek.
- Kanseri önlemek.
- Yaşlanmayı yavaşlatmak.
- Depresyonu hafifletmek.
- Otizm bulgularını hafifletmek.
- İshali önlemek ve tedavi etmek.
- İdrar yolu iltihaplarını önlemek.
- Kabızlığı tedavi etmek.
- Böbrek taşlarının (okzalat) oluşumunu azaltmak.
Kefir nasıl yapılır?
Kefir yapılışında kullanılan süt kaynatılır ve metal olmayan (tercihan cam) bir kap içinde ılıtılır (süt temiz ise kaynatılmayabilir).
Üzerindeki kaymak tabakası alınır ve 1 çorba kaşığı kadar kefir mayası atılır ve süt iyice karıştırılır.
Kabın kapağı kapatılır ve süt 20-25 C ‘de kalacak şekilde kap bir yere bırakılır. Mayalanacak kab soba ya da kalorifer yakınına getirilir. Çevre ısısı düşük ise kabın etrafı bezle sarılır. Kabın 20-30°C’ lerde olması sağlanır. Kap içindeki süt normal olarak 18-24 saat sonra pıhtılaşır. Maya miktarı düşük ve ortam soğuk ise pıhtılaşma gecikir. Mayalanmış süt madeni olmayan bir tel süzgeçten ya da tülbentten süzülür. Süzgeç üzerinde kalan daneler tekrar maya olarak kullanılır. Kefir mayası (taneleri) hemen kullanılmayacaksa ağzı kapalı bir cam kavanoz içinde buzdolabında saklanır. Bazıları kefir tanelerini saklamadan önce yıkarlar. Eğer yıkama yapacaksanız kefir tanelerinin zarar görmemesi için klorsuz su kullanın. Saklanmak istendiği zaman daneleri örtecek kadar bardağa su koymak gerekir.
Kefir neye benzer?
Kefir yoğurda ya da ayrana benzer. Zaten benzer şekilde mayalanır. Bekletildikçe tadı ekşir ve çok az olan alkol oranı artar.
Kefirin zararı var mı?
Kefirin bilinen bir zararı yoktur. Çok nadir olarak bazı kişiler yeni başladıklarında fazla kefir içmeye tahammül edemezler. Bu kişiler kefir miktarını yavaş yavaş artırmalıdır. Bazı kişiler toksinlerden temizlenirken toksinlerin geçtiği dokularda bir takım rahatsızlıklar oluşabilir. Kısa bir süre sonra, toksinler vücut dışına çıkacak ve kişi kendini çok iyi hissedecektir (iyileşme krizi).
Kefir tanelerini nereden temin edebilirim?
Kefir tanelerini, Ege Ziraat fakültesi gibi bazı fakültelerden, aktarlardan ya da tanıdıklarınızdan temin edebilirsiniz.
Bazı firmalar hazır kefir de satmaya başlamıştır.
Kefirinizin ucuz ve istediğiniz kıvamda olması için mümkünse kendiniz yapın.
Kefir taneleri neye benzer?
Kefir taneleri karnabahar görünümünde fakat lastik kıvamındadır. Kefir tanelerinin dışında kefiran denilen bir yapışkan bir zar(f) vardır. Yararlı bakteriler ve mantarlar kendi yaptıkları bu zarın içinde yaşarlar
Kefir taneleri çok büyümüşse kesilmeli mi?
Kefir taneleriniz büyük ise bunu kesmeyin, aksi halde kefiran metalden zarar görebilir. En iyisi hafifçe elinizle sıkmadan ayırmaktır.
Kefir taneleri sonsuza kadar yaşayabilir mi?
Kuru kefir taneleri birkaç mayalamadan sonra yok olabilir. Ama ıslak maya eğer iyi bakılırsa sonsuza kadar sağlıklı kalır (şimdiye kadar nasıl geldi!) Kefir tanelerini sıkmayın, metal değdirmeyin, temiz tutun. Uzun süre kullanmayacaksanız soğuk bir yerde (tercihan buzdolabında) tutun. Daha uzun süre saklamak istiyenler derin dondurucuya koyabilirler.
Kefir tanelerini daha çabuk nasıl büyütebilirim?
Mayanın miktarı ne kadar fazla ve mayalama süresi ne kadar uzunsa kefir taneleri de o kadar büyük olur. Fakat belli bir noktadan sonra üreme yavaşlar. Tane ve su ayrılırsa tekrar ekilirse taneler daha çabuk büyür.
Kefirin tam olarak mayalandığını nasıl anlarım?
Bu genellikle oda sıcaklığında 24 saat içinde gerçekleşir. Kefir tanelerine kürdan sokun. Ayakta duruyorsa kefir mayalanmıştır. Mayaladığınız kefirde taneler (yukarıda) ile peyniraltı suyu (whey) (aşağıda) arasındaki sınır keskinleşmişse kefir olmuştur.
Kefirin tadını ve kıvamını ayarlamak için ne yapayım?
Kefiriniz tatlı ise ve ekşi seviyorsanız mayalanma süresini 48 saate kadar uzatın. Kefir ekşidikçe faydası artar. Ayrıca alkol miktarı da artar. Tatlı kefir istiyorsanız mayalanma süresin 24 saatten fazla uzatmayın ve kefiri buzdolabında saklayın. Kefirinizin daha katı olmasın istiyorsanız ayırdığınız kefir ayranını birkaç saat buzdolabında tutun.
Kefir yapmayı bir süre ertelemek istiyorsam ne yapayım?
Eğer bir süre kefir yapmayacaksanız, mayayı buzdolabının rafına koyun. Böylece kefirin üremesi yavaşlayacaktır. Birkaç gün bu şekilde fazla değişmeden durabilir. Eğer daha uzun süre tutmak istiyorsanız, kefir tanelerini örtecek kadar kaba süt koyun ve kabı dondurucuya koyun. Böylelikle birkaç hafta süre ile kefir aşırı bir üreme göstermez.
Kefir için hangi sütü kullanayım?
En tercih edileni Eski ve Orta Asya Türklerinin yaptığı gibi çiğ keçi sütüdür. Diğer hayvanların sütü de olabilir. Yemlenen değil otlayan hayvanların sütünü tercih edin. Market sütleri iyi bir tercih değildir. Bunlar içinden günlük şişe sütlerini tercih edin. Kutu sütlerini tercih etmeyin (zaten bazıları da mayalanmıyor).
Ne kadar kefir tüketmeliyim?
Ne kadar yoğurt yiyorsanız o kadar. Önce bir çay bardağı için sonra miktar gittikçe arttırın. Genellikle 250-1000 mL kadar tüketilmektedir. Müzmin hastalığı olan kişilerin en az bir litre kadar kullanması tavsiye edilmektedir.
Sıcak yemeklere kefir konulur mu?
Kefir sıcak yemeklerin üzerine eklenebilir ve hatta pişirilebilir de. Kefirden maksimal etkiyi sağlayabilmek istiyorsanız ısıya maruz bırakmayın. Çünkü bu içindeki faydalı mikropları öldürecektir.
Süt dışı maddelerle de kefir yapılabilir mi?
Evet yapılabilir. Fakat verilen sıvının içinde kefir mikroplarının hayatiyetini sürdürebileceği herhangi bir şeker bulunmalıdır. Meyve suyu ya da şekerli su ile yapılan kefire su kefiri denmektedir. Bu kefirlerin mayalanması genellikle daha uzun sürmektedir.
Kefir ile yoğurdun farkları nelerdir?
Her ikisi de sütün fermantasyonu sonucu elde edilir. Görünüş olarak birbirlerine çok benzerler Yoğurt prebiyotiktir yani probiyotiklerin üremesini artarır. Kefir probiyotiktir. Yani kendisi yararlı mikroorganizmadır.
Yoğurtta mikroorganizma olarak sadece bifidobakterler ve laktobasiller bulunur (market yoğurdu ise onlar da yok !!). Kefirde ise bunlara ilaveten Lactobacillus Caucasus, Leuconostoc, asetobacter ve streptokok gibi bakteriler ile Saccharomyces kefir and Torula kefir gibi mantarlar bulunur. Sonuç olarak evde yapılan yoğurt sağlığınız için çok iyidir kefir ise ondan da iyidir.
Kefir ve kanser
Kefir tümör oluşumunu engellemekte ya da var olanın ilerlemesini azaltmaktadır.
Kefir ve vitaminler
Kefir içindeki mikroorganizmalar bol miktarda vitamin (K vit, B1 vitamini, pan-totenik asit, niasin, folik asit B12, ve biyotin) sentezi yapar-lar. Kefir mikroorganizmalarının ürettiği biyotin diğer B kompleks vitaminlerinin emilimini de artırır.
Prof.Dr. Ahmet AYDIN
(www.beslenme.bulteni.com)
(besahmet@yahoo.com)
27 Şubat 2007, 7:56 pm
Benim de kefirciklerim var artik heyooooooo!!!
Fethiye sana bir kez de buradan tesekkur etmek istedim. Kucak dolusu selamlar.
28 Şubat 2007, 3:29 pm
Kefir, kardesimin deney icin getirmesiyle tanistim onlarla, ewimize geleli 3gun oldu ama hemen kaynastik onunla, ben ona gereken sutunu veriyorum o da bana saglik dolu bir bardak icecek… iyi anlasiyoruz simdilik, eger bu kucuk doktorcuklarla tanismak isteyen varsa(turkıye icindekilere ozellikle; cunku sitenin azimsanmayacak bir kismi yurtdisindan) yardimci olmak isterim… AFIYET olsun…
1 Mart 2007, 10:58 am
ben kayseride oturuyorum burada küçük doktorcuklardan bulamıyorum nerden başlayıp nasıl elde edebilirim bana yardımcı olursanız sevinirim
2 Mart 2007, 11:03 am
hemen olmak isterim ama bu benim icin bir ilk olacagi icin doktorlarin nakli sirasinda onlara nasil davranmak gerekir nasil yollayabilirim bilmiyorum. Bu konuda daha deneyimli olan arkadaslardan yol gostermesini istiyorum…
2 Mart 2007, 2:33 pm
Fethiyecigim,
ilk kefirimi tattim, tadi yogurda oldukca yakin ve enfes (ben tam 26 saat mayalanma suresi uyguladim).
Tadina bakarken yanlislikla kasik kefirciklerime degdi. Umarim onlari oldurmemisimdir. Zaten yarina belli olur cunku hemen ikinci mayalamayi da gecen 5 dakika icinde yapmis bulunuyorum. Yarina kac kefircik sag kalacak gorecegiz.
Sana derecesiz minnettarim. Neden bilmiyorum ama kefir yapmaktan duydugum keyif ve mutluluk sasirtici bir halde. Kazasiz belasiz kefir mayalamayi hayatimin kalani icin bir gereksinim olarak goruyorum nedense.
Burada yaklasik 60 santime ulasan kar var ve buna ragmen sana California gunesinin tadini cikarmani dileyebiliyorum (kiskansam bile :))
Hoscakal
3 Mart 2007, 7:12 am
bi el atan yok mu, semih arkadasima minik doktorlardan yollayacagimda, aranizda yaptiginiz bu degis tokusu nasil yapiyorsunuz? yol gos